A héten többek között a nemnövekedés gazdaságtanáról, az oktatás digitalizációjáról, valamint a részvételi költségvetésről szóló izgalmas beszélgetéseket ajánlunk figyelmetekbe.

02.21. | Szájensz Szeánsz x Szabadegyetem: A nemnövekedés gazdaságtana | Beszélgetés Pogátsa Zoltánnal

társadalom és kultúra
Forrás: a Szájensz Szeánsz Facebook-eseménye

Kedden a Szájensz Szeánsz szervez izgalmas beszélgetést a nemnövekedésről:

„A nemnövekedés azon a gondolaton alapul, hogy a termelést és fogyasztást csökkenteni kell a társadalmi egyenlőtlenségek visszafogása és a környezetvédelem érdekében oly módon, hogy az ne jelentse a jólét csökkenését, az egyén túlzott áldozatvállalását. A mozgalom tagjai a tankönyvi közgazdaságtannal szemben határozzák meg magukat, támogatják a környezetterhelés megadóztatását és a feltétel nélküli alapjövedelem bevezetését. Szerintük egyszerre beszélhetünk gazdasági, szociális, ökológiai, energetikai, politikai és demokratikus válságról, nem tartják a GDP értékét önmagában elegendőnek egy gazdasági állapot elemzéséhez.
Kik a mozgalom tagjai? Hogyan szeretnék megoldani a fennálló válságokat? Mit jelent a »ne vásárolj semmit« nap? Beszélhetünk nemnövekedés mozgalomról Magyarországon? Ha te is kíváncsi vagy a válaszokra, vagy esetleg feltennéd saját kérdéseidet Pogátsa Zoltánnak, gyere el február 21-én!” – írja a Szájensz Szeánsz a beszélgetés Facebook-eseményében. 

02.23. | Felforgató digitalizáció az oktatásban

Forrás: Az esemény borítóképe.

Az eseményen többek között olyan kérdésekre keresik a választ a meghívott előadók, mint például: hogyan hat gyermekeink fejlődésére a digitalizáció? Milyen hatással van a mentális egészségünkre? Milyen korábban el sem képzelhető előnyökkel szolgál? Hogyan demokratizálja az oktatást, milyen módon hat a gazdaságra és a termelésre, és persze hogyan jelenik meg a mindennapjainkban? Mit tanulhatunk Európában és az egész világon élenjáró finn oktatási rendszertől?

További infóért kattints ide!

02.23. | Rubicon-est: A rendszerváltozás kihívásai – a taxisblokád. A Blokád című film vetítése

Forrás: Rubicon Intézet

„A Rubicon Intézet bemutatja: Kónya Imre a rendszerváltozás hiteles kortanúja, akivel beszélgetünk a Független Jogász Fórum létrehozásának szükségességéről, az Ellenzéki és a Nemzeti Kerekasztal üléseiről, az MDF-ben uralkodó légkörről, és természetesen Antall József miniszterelnökkel ápolt kapcsolatáról, az SZDSZ-szel kötött megállapodásról. Hogyan vált az először gazdasági okból indított, illetve gazdasági jelenségnek hitt tüntetés egyből politikai töltetűvé? Mi volt a titkosszolgálatok szerepe? Köbli Norbertet pedig a film készítésének nehézségeiről, a ma is élő szereplők filmhez való viszonyulásáról kérdezzük majd.”

További információért kattints ide!

02.23. | Részvételiség? Részvétem! // 1. rész // Részvételi költségvetés: amikor a köz szórja a közpénzt

Forrás: Kétfarkú Kutya Népfőiskola
„Néhány éve Magyarországra is betört az az őrület, hogy az állampolgároknak bele kéne szólnia a döntéshozatalba. Sőt, már a döntések előkészítésébe, ráadásul: lakossági szinten, és olyan érzékeny területen is, mint a költségvetés! Persze, hogy ez is külföldről jött.
Néhány önkormányzatban már idehaza is elkezdték alkalmazni a részvételi költségvetést – populárisabb nevén: közösségi költségvetés –, amikor is az össz-büdzsé egy minimális részét úgy költi el az önkormányzat, hogy a lakosok közvetlenül javasolhatnak erre projekteket, fejlesztéseket, és elvileg ők is dönthetnek róluk.
Mennyire sikeresek az eddigi próbálkozások idehaza, és min múlik a siker?” – írja az eseményt szervező Kérfarkú Kutya Népfőiskola.

02.24. | Fiatalnak lenni Közép-Európában

Forrás: Ezer Gyerek Egyesület / Republikon Intézet
Az Ezer Gyerek Egyesület – együttműködve a Republikon Intézettel – nemzetközi konferenciát rendez a fiatalok társadalmi szerepvállalásáról.
„Az eseményen magyar és külföldi szakértőkkel, valamint társadalmilag aktív fiatalokkal, civil szervezetek, diákmozgalmak és hallgatói önkormányzatok képviselőivel beszélgetünk arról, hogy Közép-Európában, és különösen Magyarországon a fiatalok hogyan és miképp tudják alakítani saját jövőjüket.”
A részletes programért katt ide!
Kiemelt kép: Kollázs az események borítóképéből.