Tájidegen 2017 – Beszámoló képgalériával

Márton Vincze 2017. aug. 16. 0 2

Idén harmadik alkalommal került megrendezésre Szentgotthárdon, “kishazánk” nyugati csücskében, a Tájidegen – Művészeti Szabadnapok. Az eddigi évekhez képest sokkal nagyobb volumenű, négy és fél napos rendezvény képzőművészeti workshopokkal, koncertekkel, DJ-kkel, kiállításokkal várta a nagyérdeműt.

Augusztus 9-én, az első nap, freestyle focival adta meg az alaphangot Kvárta Mátyás Szentgotthárd főterén, ahol a polgármester részvételével útjára indult a harmadik Tájidegen. Ezzel egybekötve nyílt meg Hecker Péter kiállítása a Lila Házban, a SZEMLE egyesület újdonsült, ideiglenes kiállítóterében, Pandák alvó nőt néznek a bambuszerdőben címmel. A látogatók  találkozhattak többek között magas humorfaktorú festményekkel, fingnak öltözött kislányokkal, pszichedelikus mangalicákkal. A megnyitó ideje és az afterpartik talpalávalóját DJ PRPC szolgáltatta a legkülönfélébb bakelitek barázdáiból. Az esti agytornát a Buharov testvérek kísérleti filmjének – Az itt élő lelkek nagy része – szabadtéri vetítése izzította be. A vetítés után a film egyik rendezője és Vágvölgyi András vezetett minket a film kulisszái, mélyebb tartalma felé. A ’hollywoodi szuperprodukció’ szokatlan gondolatokkal és megoldásokkal állította szembe a nézőket.

Csütörtökön Szirtes János performance művésszel alkottunk kollektív performanszokat, azok mechanikáját és dokumentálást gyakoroltuk. A délutáni fürdőzést követően sajnos a Húrfúzió koncertjét és a Ressi/Benes fényhangjátékot csúnyán elverte a vihar, de a DJ-nek és egy nagybőgőnek, hegedűnek és klarinétnak köszönhetően mélyen az éjszakába nyúlóan folytatódhatott a tánc és mulatság a “Mezőgazdasági ponyva büfé” falai közt.

Fotós: Vincze Márton

A pénteket is Szirtes tanár úr órájával kezdtük és a hármashatár jelentéseit, valamint a határ fogalmi lényegét vizsgáltuk és interpretáltuk a város terein létrehozott performanszokban. A határokkal való játék után Ulrich Gábor animációs workshopján elkészítettünk több GIF-művet, melyek este kilenctől színesítették Wahorn András és a tapasztalt ecsetek koncertjének amúgy is experimentális, formabontó koncertjét. Az ecsetek előadása bővelkedett szokatlan és néha erősen erotikus elemekben úgy, mint köcsögdudán való érzéki játék és a dobos mellett álló pókerarc gyerekek. Kiváló előjátékot nyújtott a zenekar a Belga koncertjéhez, ahol Bauxiték hozták a legjobb formájukat a három-négyszázasra duzzadt tömegnek. A fiúk nem hagyták ki az olyan klasszikusok sem mint a Schardonnay vagy az Egy-két-há.

Az utolsó délelőttöt festészettel és fotográfiai gyakorlatokkal töltötték meg Kopasz Tamás, Marjay Judit és Szurcsik József által vezérelt workshopok. A Wahorn Andrással folytatott beszélgetést a Salsa Malverde kiállítás követte a Templom galériában. Az esti program egyik csúcspontjára a Lukács Mihály rendezte Határkő című színházi előadása került, hintákkal, szép hölgyekkel, papírrepülőkkel és szürreális mozdulatok sorával. A Save Ass rock feldolgozásai előtt ismét a Tapsaztalt Ecsetek csaptak a húrok közé és pörgették fel a hangulatot az esti Szabadnapok záró bulira.

A rendezvénysorozat kiváló alkalmat nyújtott a képzőművészetek iránt érdeklődő kicsiknek és nagyoknak elmerülni a nyár melegében, ebben a majdnem egyhetes Oázisban. Huszár Gábor, polgármester a megnyitón hangsúlyozta a kultúra és a művészetek fontosságát, melyet az önkormányzat évről-évre egyre inkább támogat. Ez úton is köszönjük a táborlakók és a szervezők nevében is, hogy megvalósulhatott ez az unikális, hiánypótló rendezvény, amely évről évre elhozza a kortárs művészet minden ágát Szentgotthárdra.

Tájidegen Facebook oldala itt található, a különböző műveket is itt tekinthetik meg.

Fotók: Vincze Márton, Váczi Lilla, a segítségért köszönet Takáts Fruzsinának

 

Tags: Szentgotthárd, Tájidegen Categories: VILÁG
Related Posts