Decemberben ugyan már megnyitotta kapuit a Wesselényi utca 32. szám alatt található Badabing bár, azonban a hivatalos megnyitóra január 28-án került sor. A pezsgő életű VII. kerület központi részén található bárnak három fiatalember a tulajdonosa: Molnár Dávid, Molnár Zoltán és Nagyidai Zoltán. Báruk az HBO sikersorozatának, a Maffiózóknak (The Sopranos) a tematikája alapján született meg; a sorozat miliőjét teremti meg a bár elnevezése, a benne található díszítő elemek és a signature koktéllapuk is. A tulajdonosok célja az, hogy a Badabing egy arany középút legyen a Nagykörúton és a Wesselényi utcában található kocsmák és koktélbárok között. Molnár Zoltán tulajdonossal és Orbán Bence üzletvezetővel beszélgettünk.

Hogyan jött az ötlet, hogy egy bárt nyissatok?

Molnár Zoltán: Igazából szerintem ez mindenkinek álma, főleg a fiúknak. Mindig csak beszéd tárgya volt, az a közös hármunkban, és amit Bencében is megtaláltunk, hogy ugyanannyira szereti a sorozatot, mint mi. Ugyanúgy idéz belőle és bármilyen részletet mondunk neki, akkor tudja folytatni. Ezt a víziót ültettük át a jelenlegi bárba. Egy lehetőség jött ezzel a hellyel és itt tudtuk vizionálni azt, amiről addig csak beszéltünk.

Dolgoztatok már korábban a vendéglátásban?

M.Z: Dávid már dolgozott a vendéglátásban, Zolinak is voltak érdekeltségei benne. Nálam pedig a szüleimnek volt vidéken egy szórakozóhelye, fura módon az Keresztapa-tematikájú volt, úgyhogy ez ilyen ragadós.

Orbán Bence: Nagyjából három éve mozgom ténylegesen a vendéglátásban, most lépek a negyedik évembe. Igazából úgy kerültem bele ebbe a képletbe, hogy munkahelyváltásban voltam. Járogattam helyekre, körbenéztem mindenhol, és ide is eljöttem egy interjúra. Pont a Zolival ültünk le beszélgetni és egy kölcsönös szimpátia alakult ki közöttünk. Azt szeretem nagyon a Bingben, hogy mindannyian próbálunk úgy hozzátenni, hogy egymás erősségeire játsszunk rá. Ez a játék most már olyan szinten jól sikerült, hogy egy nagyon jó infrastruktúra és egyfajta kémia alakult ki.

M.Z: Mindenkinek vannak kompetenciái, amiket hasznosítani tudunk. Ahogy Bence is mondta, tényleg jó a kémia, és ki tudjuk egészíteni egymást, hogy minden flottul menjen.

Orbán Bence (balra) a Badabing bár üzletvezetője és Molnár Zoltán (jobbra) a bár egyik tulajdonosa. (Fotó: Káldy Márton)

Miért a VII. kerületet választottátok az üzlet megnyitására? Voltak más helyszínötletek is?

M.Z: Nem volt más helyszín, ez szimpatikus volt. Nyilván megvannak az adottságai a VII. kerületnek és a Wesselényi utcának. Ahogy mondtam, mikor megnéztük a helyet, itt el tudtuk képzelni azt, amit előtte fejben megálmodtunk. Igazából utána nem is nagyon gondolkodtunk sokat rajta. Viszonylag gyorsan, másfél hónap alatt raktuk össze a helyet.

Az alapötlet az volt, hogy egy Maffiózók tematikájú bárt nyissatok?

M.Z: Igen. A Maffiózók teljesen adott volt, utána szemezgettünk belőle elemeket. Például a névadó Badabinget, ami a sorozatban is szerepel és egy nagyon dallamos szó. Ez egy központi hely a sorozatban, volt ott egy irodájuk, fontos döntések születtek meg és ikonikus jelenetek játszódtak ott.

Mik azok az elemek a bárban, amik a Maffiózók hangulatát teremtik, a sorozatra utalnak?

M.Z: Megjelenik a pulton, ahol az összes jelentős szereplő feltűnik. Aztán kint a homlokzaton, illetve a falon olyan idézetek vannak, amik a sorozatban hangzottak el és elég ikonikusak voltak.

O.B: A hetekben lett kész a signature koktéllapunk, ami kimondottan erre a tematikára épít rá. Nyolc vagy kilenc italunk van elkészítve és mindegyik egy-egy Maffiózók szereplőről van elnevezve. A koktélok úgy lettek létrehozva, hogy ne csak elnevezésükben, hanem karakterisztikájukban, jellemvonásaikban is adják magukat. Például az Adriana nevű koktélunk – aki egy maffiózó-feleség a sorozatban – az egy gin alapú koktél grapefruitos tonikkal és rózsaborssal. Ráépítve arra, ami az Adrianára illik. De például a Tony Soprano koktélunk, ami a legtestesebb és legkomolyabb koktélunk, az egy dark daiquiri, amit Bacardi 8 rummal készítünk. Mivel új hely vagyunk, ezért még úgy működnek nálunk a dolgok, hogy kikísérletezünk mindent. Amiről látjuk, hogy működik, arra ráerősítünk, ami meg nem működik, azt útközben elengedjük.

Kik a célközönségetek?

M.Z: Nyilván a lokációból adódóan többek között a külföldiek, illetve szülinapok, rendezvények, baráti társaságok. Az egész sorozatnak a fő vonulata az, hogy mindig mindenki együtt van, egy helyen vannak. Nagyon nagy szerepet játszanak a sorozatban a közös vacsorák, amik szentek és sérthetetlenek. Mi is szeretnénk itt olyan társaságokat, akik ezt együtt szeretnék megélni.

Tony Soprano arcképe a bár egyik hatalmas falfelületén (Fotó: Káldy Márton)

Eddig milyen visszajelzéseket kaptatok?

M.Z: Abszolút pozitív. A külföldiek talán egy kicsit jobban ismerik a Badabinget vagy jobban tudják a sorozathoz kötni. De itt mindennapos az, hogy elsétálnak az emberek, fotózkodnak kint a tábla előtt, lefotózzák a logót. Valaki azért jön be, mert Badabing és ismeri, illetve, akik bejönnek, isznak valamit, utána mindig úgy távoznak, hogy lefotózzák ezt a falat [a bejárat mellett található falon Tony Soprano látható – a szerk.].

O.B: Nem titkolt célunk az, hogy metszethely legyünk a körúton. Szinte mindannyian azt vettük észre, hogy igazi középutas hely nincs nagyon a körúton. Vannak kocsmák meg vannak a nagyon drága italokat kínáló helyek. Olyan hely, ami a kettő közé tájolná magát, olyan nem nagyon volt. Mi ezt szeretnénk megcélozni, pont emiatt igyekszünk biztosítani is a lehetőségeket, és kedves kezet nyújtani a társaságoknak. Mai napig tartó akciónk az, hogy 15 és a fölötti fő foglalásnál az itallapról kettő választott italt egész este kedvezményesen fogyaszthatnak. Próbálunk gesztusokat tenni a társaságok felé, mert fontos az, hogy ne csak piálni vagy egy fél havi fizetését elkölteni tudja az ember, mikor kicsit beljebb jön a körútról.

Ez alapján alkottuk meg az itallistánkat is: középkategória közepe-teteje italoktól indulunk és felsőkategória közepe italokig terjedünk. Próbáljuk úgy megragadni, hogy ez ne csak a külföldieknek, hanem akár egy alapozásra vagy egyetemistáknak egy nyugisabb kiruccanásra is elég legyen. Ugyanúgy a késő húszas-harmincas társaságoknak is kedvezni szeretnénk, akik mondjuk kicsit már komolyabb italokat fogyasztanak, de azért még buliznak és bent lennének a centrumban. Nekik is egy megragadható és hozzáférhető hely szeretnénk lenni.

M.Z: Nagyon feszengős helyet nem szerettünk volna, viszont kocsma jelleggel sem szerettünk volna üzemelni. Ahogy Bence is mondta, egy arany középutat próbálunk kialakítani. Az italkínálatunkban mindenki megtalálja azt, amit fogyasztani szeretne, a koktéllapunk elég tetemes és a Badabing signature koktélok pedig tényleg nagyon jól el lettek találva. A hetekben próbáltuk ki őket, és jó szívvel ajánljuk őket mindenkinek. A hely pedig sok mindenre alkalmas, ezért is láttuk benne a fantáziát. Hétvégente DJ és buli hangulat lesz, de még tárogatjuk a szárnyainkat.

A Badabing bár belső terének egy részlete (Fotó: Káldy Márton)

Vannak további terveitek az üzlettel?

M.Z: Van egy konyhánk is, az a Satriale’s nevet viseli, ami szintén egy ikonikus hely a Maffiózókban. Oda jártak kávézni, mert ez egy szendvicsbár és hentesüzlet. A későbbiekben szeretnénk ételt is felszolgálni, és ott szeretnénk tükrözni az olaszos ételeket. Még nincs konkretizálva, hogy milyen lesz az ételválaszték, de vissza fog köszönni benne.

O.B: Szeretem hangsúlyozni, és nagyon fontos a Bing kapcsán: a középút és az, hogy ez alapján forduljunk a vendég felé. Ez egy nagyon fontos programpontunk és staffként teljes mellel képviseljük, hogy ez korrektségben és mindenben megnyilvánuljon. Azt a fajta vendéglátást szeretjük, ami talán a kicsit klasszikus értelemben vett vendéglátás. Ebből a szempontból mindannyian kicsit régi vágású emberek vagyunk. Régi sulis mentoraink, tanáraink voltak, akik bevezettek minket a vendéglátásba, és ezt próbáljuk tovább vinni. Tehát hiába körút és külföldiek, akik nagyon fontos fókuszcsoportunk, de nem akarunk tourist trapek lenni, nem akarunk megalapozatlan szervízdíjat rányomni a fogyasztásra. Nagyon fontos nekünk, hogy a vendégek felé ugyanazt a kulturáltságot és normalitást képviseljük, amit az italkínálatunkban. Mi csak a nevünkben akarunk Maffiózók lenni.

M.Z: Így van, abszolút. Nem is használunk műanyagpoharakat meg ilyen dolgokat, hanem a lehető legigényesebben próbáljuk csinálni. Jó példákat nézünk, amiket tudunk implementálni, és folyamatosan próbáljuk ezeket a dolgokat megújítani, nem szeretnénk leragadni és stagnálni. Mindig szeretnénk újabb és újabb dolgokat behozni.

A kiemelt képet Káldy Márton készítette.