Rendhagyó out of home megoldást készített a Librinek a JCDecaux

f21.hu 2020. ápr. 23. 0 1

A Libri Könyvkereskedelmi Kft. által 2016-ban alapított díj az előző év legjobb szép- és tényirodalmi könyveit díjazza. A 2019-ben megjelent, és a díj követelményeinek megfelelő 179 műből idén már 180 neves közéleti személyiség szavazata alapján alakult ki a 10-es lista, amire a zsűri és a közönség is szavazhat.

A Libri irodalmi díjak márciustól májusig tartó kampánya során két fő kreatív jelenik meg. A már megszokott csoportkép idén is megújul, ezúttal Edward Hopper 1942-es festménye, az Éjjeli baglyok ihlette a fő kreatívot, ahol a tíz döntős szerző jelenik meg. A másik elem a döntős könyvek fotója, de a Libri felületein találkozhatunk a szerzők portréival és a könyvek hangulatát visszaadó image-fotókkal is. 

Ezen megjelenések mellett idén új, eddig nem használt kreatív felületen is helyet kapott a kampány, és négy budapesti busz- és villamosmegállóban (Széna tér, Margit híd, Nyugati tér, Újbuda központ) egy igazán különleges megoldás népszerűsíti a tíz döntős szerző nevét és a díjat. A napfény és árnyékok játéka teszi láthatóvá a szerzők neveit. 

A helyszíneken a várótetőket a JCDecaux alakította át a kampány idejére egy olyan technikával, amit először alkalmazott a cég. A kreatív elkészítését megelőzően ugyanis fel kellett mérni, hogy milyen betűméret szükséges ahhoz, hogy jól látszódjon a szöveg a napfény átengedésével. Mivel most már minden várón UV védett tetőüveg található, a Libri kampánya kedvéért kicserélték azt hagyományos üvegre, majd fényzáró vinyl réteggel látták el, a grafikának megfelelően kivágva, annak érdekében, hogy a nevek minél jobban kirajzolódjanak, minél olvashatóbbak legyenek. 

A Libri kampányának fő célja, hogy bemutassa a magyar irodalom sokszínűségét és igényességét, illetve felhívja a figyelmet arra, hogy a ma megjelenő kortárs magyar alkotások kiemelkedő minőséget képviselnek és a mindennapjaink részét kell, hogy képezzék. Ehhez adott kiváló megoldást a JCDecaux újszerű megoldása.

A díjakhoz tartozó kampány szlogenje: Büszkék vagyunk kortársainkra.

A 10 döntős szerző és könyve:

Babarczy Eszter A mérgezett nő című novelláskötete,
Barnás Ferenc Életünk végéig című regénye,
Bodor Ádám Sehol címmel megjelent novellái,
Darvasi László Magyar sellő című regénye,
Grecsó Krisztán Vera című regénye,
Láng Zsolt Bolyai című regénye,
Nádasdy Ádám Jól láthatóan lógok itt című verseskötete,
Péterfy Gergely A golyó, amely megölte Puskint című regénye,
Tóth Krisztina Fehér farkas című novelláskötete,
Závada Pál Hajó a ködben címmel megjelent regénye.

Kiemelt kép: Bíró Dávid fotója

Tags: design, díj, Edward Hopper, JCDecaux, könyv, Libri, Libri irodalmi díjak, Libri Könyvkereskedelmi Kft., Libri Könyvkiadó, Margit híd, Nyugati tér, pályázat, Széna tér, Újbuda központ Categories: IRODALOM
Related Posts