A 2019-ben bejelentett, mindenki meglepetésre magyarországi dátumot is kapó Love On Tour teljesen máshogy indult, mint ami 2022-re lett belőle. Eredetileg Styles „Fine Line” című lemezének bemutatására szolgált volna, időközben viszont volt két év karantén, amit az énekes tétlenkedés helyett szorgos munkával, és egy új lemez írásával töltött, mígnem végül újra útnak indulhatott. És milyen jó, hogy végre minket sem felejtett ki.
Harry Styles korunk Elvis Presley-je, aki az „évszázad Beatlesének” szünetre vonulása után kezdett szólókarrierbe, a korábbi bandatársai közül elsőként, és valószínűleg a legnagyobb sikerrel. Bár Louis Tomlinson hozzá hasonlóan szintén épp a világturnéja közepén jár, Niall Horan pedig a koronavírus járvány miatt teljesen lefújt Heartbreak Weather, és Lewis Capaldival közös amerikai turnéja után a harmadik stúdiólemezén dolgozik, Styles karrierje megkérdőjelezhetetlenül a legsikeresebb hármójuk közül.
A közönsége főként vele együtt felnőtt One Direction rajongókból, és azokból a tizenévesekből áll, akik talán nem is ismerik a 2015-ben szünetre vonult fiúbandát, de láttam a sorokban csoportosan érkező negyvenes nőket is, délután pedig egy fiatal pár velem együtt bolyongva kereste a merch standot, és csalódottak amiatt, mert már csak az utolsó sorokba tudtak jegyet szerezni.
A rajongók többsége színes, kidekorált, csillogó ruhákban, boákkal és kalapokban érkezik, hiszen maga az énekes is szeret harsány színekben, gyakran tetőtől-talpig flitterekkel borított ruhákban színpadra állni. Kicsit olyan ő, mint David Bowie egyik alteregója, Ziggy Stardust, aki aztán a show befejeztével egy teljesen átlagos fiatal férfivé változik át.
A közönséget a Wolf Alice nevű angol alternatív rock zenekar melegíti be, ami sokaknak meglepő, hiszen Styles stílusa nagyon különbözik ettől, de végül nem bizonyul rossz választásnak. A rajongók lelkesen fogadják őket, a gitárosok pedig vad kézmozdulatokkal buzdítják a tömeget megőrülésre, egy lassabb számnál pedig kérés nélkül is magasba emelkednek a világító telefonok.
Kilenc után nem sokkal, a Queen Bohemian Rhapsody-ját és némi madárcsicsergést követően végre megszólal a Harry’s House, és a turné nyitódalának akkordjai. A 70-es évek jazzel megbolondított funky popját idéző Music for a Sushi Restaurant tökéletesen indítja az estét. Harry talpig sárga pöttyökkel borítva sétál be a színpadra, és már azelőtt köszönömöket tátog a megkergült közönségnek, mielőtt nekilátna a munka oroszlánrészének: 12 ezer ember szórakoztatásának bő másfél órán keresztül.
A meghajlással érkező, kissé merev hátú angol úriember pillanatok alatt vadul meg és szántja fel a színpadot. A dalok között lelkesen olvasgatja a táblákra írt üzeneteket, csipkelődik a rajongókkal, puszikat dobál, és még arra is jut ideje, hogy tortával lepje meg a szülinapos gitárosát, akinek a közönség korábban már a szavaiba vágva, magyarul is elkántálta a Boldog Szülinapot című örökzöldet.
Annak ellenére, hogy a turné bejelentése és megvalósulása között közel három év telt el, és ez már egy teljesen másik lemez, mint ami miatt a rajongók korábban jegyet vettek, Harry Styles nem hagyja a közönségét a Fine Line legnépszerűbb dalai nélkül, és a legelső, saját nevét viselő lemezéről is előkerül a Lights Up, a Sign of The Times, és a közönségkedvenc Kiwi.
Olyanfajta örömzenélés ez, amihez foghatót ritkán látni. Harry néha gitárt ragadva, behunyt szemekkel élvezi azt, ahogy a közönség kórusban visszhangozza a dalszövegeit, máskor a mikrofon zsinórjaival küzdve, vagy épp szivárványos zászlót lengetve szántja fel a színpadot, ugrál páros lábbal, és táncol együtt a rajongóival.
Styles sasszemmel szúrja ki a sorok között rosszul lévőket, és egyetlen kézmozdulattal megállítja a koncertet, addig pedig nem is folytatja, amíg meg nem bizonyosodik arról, hogy minden rendben – az ilyen gesztusok által válik nyilvánvalóvá, hogy miért van mindenki odáig érte. Nem csak a tinilányok, de anyukák és apukák is, meg az első sorban álló, válását ünneplő rajongó. Harry Styles koncertjein valóban az lehet mindenki, aki csak lenni akar, ő pedig hálából bőszen szórja a csókokat, tökéletesen ejti a köszönöm szó ’ö’ betűit, meg a Budapest ’s’-hangját.
Bár áprilisban hozzá hasonlóan a Budapest Parkban koncertező 5 Seconds of Summer is először járt nálunk, a magyar közönség bőven kitett azért, hogy máskor is visszatérjenek, Harry Styles pedig kifejezetten hálás a fiatal, főként lányokból álló rajongótáboráért, akiket hajlamosak vagyunk alábecsülni. Korábban a Rolling Stones lapjain a következőképp vette őket a védelmébe: ,,Ők a jövő. A jövő orvosai, ügyvédjei, anyái, elnökei, ők tartják mozgásban a földet.”
Harry Styles elvonulásai előtt percekig hálálkodik, és kiemeli, hogy a rajongói támogatásai miatt tart ott, ahol tart, a távozását pedig ragyogó, boldog arcok, és boákból kihullott színes tollak kísérik.
Kiemelt kép: Anthony Pham