A Playboyban megtiltották a teljes meztelenkedést, pedig a Playboy egy 1953-ban alapított erotikus életmódmagazin, amit nős férfiak rejtegettek a feleségük elől, kiskamaszok az anyjuk elől. Komoly döntés volt a vezetőségtől egy olyan magazinnál amit a fedetlen keblekre építettek fel.  2016-ban döntöttek így, de pár hónap alatt kiderült, az ötlet teljes kudarc, az eladási számok negatív csúcsokat döntögettek, egyébként azzal indokolták a meztelenség megszüntetését, hogy az internetes pornó (hoppá, hoppá, az internetes pornó nem károsabb a nők megítélésének?!) miatt nincs szükség rá, már nem ez miatt veszik a magazint a férfiak, hanem az életmódi tanácsokat (öltözködés, autók, karórák) olvassák. A fityfenét, a frászkarikát.

Újra meztelen lányokkal teli magazin címlapja (2017 március/április), a meztelenség normális szlogennel. Kép forrása: www.usatoday.com

Hasonlóan drasztikus lépésre szánta el magát a Formula 1 menedzsmentje ( Liberty Media), megszüntetik a grid girlök jelenlétét a száguldó cirkuszban. Ők a táblát tartó csinos, hiányos öltözetben parádézó lányok a futamok elején, a bokszban és a NFL-ben is vannak hasonló „karakterek”, ott egyenlőre nem merült fel, hogy ily lépést tennének. A F1-ben és az autósportban úgy általában az 1960-as évektől kezdődően dolgoznak hoszteszek, tehát egy közel 60 éves hagyományt dobtak ki az ablakon.

A döntés helyeslői (persze több ellenzője van, Leena Gade, az Audi korábbi többszörös Le Mans-győztes versenymérnöke odáig merészkedett, hogy kijelentette: ” A grid girlök betiltása politikai korrektség és nagyjából annyira lesz sikeres, mint amikor a Playboy elhagyta a meztelenséget.” úgy vélik a világ azóta sokat változott és a nők helyzete már túllépett ezen. Ez valóban így van, szerencsére. De ezzel tényleg a női emancipációt segítik, támogatják és változtatnak a nők megítélésén, helyzetén?  Rebecca Jackson brit műsorvezető és autóversenyző szerint a nőknek van választási lehetőségük, lehetnek orvosok, ügyvédek, mérnökök vagy éppenséggel gird girlök, és azzal sincs semmi baj, mert ő a reklámokban is szép emberek szerepelnek, ők adják el a terméket, nem tárgyiasítják a lányokat, csupán figyelemfelkeltőek. Arról nem is beszélve, így nők százai veszítették el a munkájukat, ez is az érem egyik oldalán van.

Pro és kontra, majd az idő eldönti, hogy milyen döntés volt és hova vezet a jövőre, a nők helyzetére nézve.

A nyugati, kapitalista világban beszélhetünk emancipációról, mert számos társadalomban, országban a nők helyzete még mindig siralmas, Szaúd-Arábiában a nőknek tilos utazniuk, utcára lépniük a férjük, fiútestvérük engedélye, jelenléte nélkül, a családon belüli erőszak is elfogadott, ahogy a gyerekházasságok is mindennapinak számítanak. Indiában a nőknek fiú gyereket kell szülniük, az elmúlt két évtizedben közel 10 millió lánymagzatot vetettek el. Irakban, Kongóban, Jemenben, és a világ más pontjain se jobb a nők élete. És amíg ilyenek előfordulnak, léteznek miért érdekel minket, hogy a Playboyban meztelenek-e a nők vagy a Formula 1-ben lesznek-e gird girlök?!

 

Kiemelt kép: www.f-1.link és www.femcafe.hu