Kevin Goetz könyve megkísérli bemutatni, hogy a tesztvetítések miként hatottak a legnagyobb stúdiók filmjeire.
Az utóbbi évtizedekben gyökeresen megváltozott a hollywoodi filmgyártás, a stúdiók felé egyre több és egyre direktebb visszacsatolás érkezik, így a nézőknek közvetve nagyobb befolyása van a filmipar működésére. A stúdiók ráadásul gyakran szerveznek tesztvetítéseket, ezek eredménye pedig döntően befolyásolja, hogy a filmek végül milyen formában kerülnek a közönség elé.
Kevin Goetz, a Screen Engine/ASI alapító-vezérigazgatója Darlene Haymannal közösen írta meg az Audience-ology: How Moviegoers Shape the Films We Love című művet, amely az elmúlt három évtized ilyen jellegű változásait vizsgálja.
Goetz maga is egy ilyen tanácsadó céget vezet, így a könyv megírásában saját tapasztalatai vezették. A műben olyan alkotók szólalnak meg, mint Jason Blum, Ron Howard vagy Chris Meledandri, és fény derül arra, hogy a Thelma és Louise vagy épp a Végzetes vonzerő miként változott meg az utolsó pillanatban, a tesztvetítés hatására. Bár Goetz azt is kiemeli, hogy nem minden részletet árulhat el, hiszen bizonyos produkciókkal máig szerződésben áll.
Forrás: Variety
Kiemelt kép: Kevin Goetz