Nyilvánosságra hozták, hogy a 71. Berlini Filmfesztivál versenyprogramjába válogatták a Rengeteg – Mindenhol látlak című filmet. Fliegauf Bence legújabb szerzői filmje – az első részhez hasonlóan – hétköznapi életünk, párkapcsolataink lázálomszerű útvesztőjébe kalauzol, ahol a szereplők életük talán legnagyobb titkát próbálják felfejteni: a másik embert. A járványhelyzet miatt idén február helyett júniusban tartják meg a világ egyik legnagyobb presztízsű A-kategóriás filmfesztiválját.
Ma hozták nyilvánosságra, hogy a 71. Berlini Filmfesztivál versenyprogramjába válogatták a Rengeteg – Mindenhol látlak című filmet. Fliegauf Bence legújabb szerzői filmje – az első részhez hasonlóan – hétköznapi életünk, párkapcsolataink lázálomszerű útvesztőjébe kalauzol, ahol a szereplők életük talán legnagyobb titkát próbálják felfejteni: a másik embert. A járványhelyzet miatt idén február helyett júniusban tartják meg a világ egyik legnagyobb presztízsű A-kategóriás filmfesztiválját.
Törött edény a padlón, a nagypapa nem válaszol – a csend fenyegető. Mi történt? Bionikus végtaggal élő lány gym-parkban edz – ki leselkedik rá a sötétben? Egy másik lány nyomtalanul eltűnik a digitális elvonókúra után – bajban van, vagy csak játszmázik a volt barátjával? Ki az, aki esténkén lejár a pincébe, és halkan beszélni kezd egy szekrényhez? Ki van odabent? Exheroinista férfi, aki nem biztos, hogy túléli a műtétjét – de akkor miért tűnik földöntúlian elégedettnek? Kiskamasz tudatja az anyjával, hogy Isten képzeletbeli karakter, úgy mint mondjuk Gandalf – képes megemészteni ezt a mélyen vallásos édesanya? Az áltudománnyal félrekezelt lány egy ismeretlen férfi nevét motyogja a halálos ágyán. Ki ez az ember, és miért ismételgeti a nevét a haldokló? Mit akar tőle?
Világos, hogy láthatatlan fonál köti össze az embereket, de honnan ered ez a fonál? Ki szövi a hálót?
Budapest túl kicsi, itt semmi sem maradhat titokban, az éjszakák hosszúak, és van miről beszélgetni. Ahogy egyre mélyebbre és mélyebbre hatolunk a Rengeteg hipnotikus világába, megértjük, hogy lehetetlen eldönteni, kinek van igaza, ki érdemel büntetést, szeretetet, elfogadást, halált vagy felmentést.
A filmet Fliegauf Bence írta és rendezte, és többek között olyan hivatásos színészeket láthatunk benne, mint Sodró Eliza, Gubík Ági, Jakab Juli és Végh Zsolt, Balla Eszter, de mások mellett feltűnik a zenész Víg Mihály, a közel százéves Lénárt István, Keresztes Felicián, a Dealer főszereplője, továbbá a rendező fia, Fliegauf János is. A Fraktál Film és az M&M Film gyártásában készült Rengeteg – Mindenhol látlak producerei Mesterházy Ernő és Mécs Mónika, akiknek előző filmje, Enyedi Ildikó Oscar-jelölt Testről és lélekről című alkotása 2017-ben Berlinben elnyerte a fesztivál fődíját, az Arany Medvét. Az operatőrök Gyuricza Mátyás és Nyoszoli Ákos, a vágók Gelencsér Terence Gábor, Kiss Wanda és Kovács Dávid. A film zenéjét Fancsikai Péter, Beke Tamás és Fliegauf Bence szerezte.
Fliegauf Bence első filmje, a Rengeteg 2003-ban a Berlini Filmfesztiválon elnyerte legjobb első film díját.
Második alkotása, a Dealer 2004-ben szintén a Berlini Filmfesztiválról hazavihette a Berliner Zietung díját. Harmadik filmje, a Tejút 2007-ben megkapta a Locarnói Filmfesztivál fődíját, az Arany Leopárdot, a Csak a szél című alkotását – melynek producerei szintén Mesterházy Ernő és Mécs Monika voltak – pedig 2012-ben a Berlini Filmfesztiválon három fontos díjjal ismerték el: neki ítélték a Zsűri Nagydíját, az Amnesty International Film Díjat és a Peace Film Award-ot.