A Song of the Goat Theater, Európa egyik legizgalmasabb, úttörő lengyel színházi társulata háromnapos fizikai színházi workshopot tart Budapesten.
A március végi workshop fókuszában „koordinációs” gyakorlatok állnak, melyek a mozgás és a képzelet szerves összekapcsolódásának és integrációjának keresésére koncentrálnak, valamint elősegítik a partner és a csoport közös dinamikájának kialakulását. A Grzegorz Bral vezette workshop a Sarolta Kulturális és Közéleti Tér szervezésében valósul meg itthon, melynek a Radnóti Színház Keres Emil Próbaterme ad otthont.
Az 1996-ban Wrocławban alapított Song of the Goat Theater Európa egyik leginnovatívabb színházi társulata. A társulat a tradicionális próbafolyamatok és színházi előadások létrehozása mellett elkötelezetten dolgozik a színházi formák, a színészmesterség, valamint az előadói minőségek kutatásán és megújításán. A társulat a lengyel ensemble színházi munka hagyományát folytatva, a színészi mesterség, valamint az ének- és mozgástechnika folyamatos vizsgálása révén egyedi előadásmódot hozott létre. Egyedi színésztréningjük módszere a mozgás, a hang, a zene és a szöveg integrálására törekszik, ami egyfajta zeneiségben összegződik, ennek köszönhetően érzéki, zsigeri szinten hat. Az új lengyelországi avantgárd színházi mozgalom egyik legizgalmasabb és leginnovatívabb csapataként jegyzik a társulatot.
Grzegorz Bral rendező, pedagógus a Song of the Goat Theater, valamint a wrocławi Brave Festival alapítója és művészeti vezetője. 1987. és 1992. között a Gardzienice Színházi Társulat tagja, 2010. és 2012. között a varsói Stúdió Színház művészeti vezetője volt.
Grzegorz Bral rendszeresen tart workshopokat világszerte, ezek egyike a március végi budapesti tréning; 2012-ig a Manchester Metropolitan Egyetemmel együttműködésben vezette az MA in Acting programot, 2013 óta a londoni Bral School of Actinggal együttműködve oktat. A Pieśń Kozła mozgásalapú színésztréning módszerét az Egyesült Királyságban több jelentős színművészeti egyetem integrálta tantervébe.
A háromnapos, Grzegorz Bral vezette intenzív workshop fókuszában a „koordinációs” gyakorlatok állnak: „minden színészi eszközünk, mint például a hang, a gesztus, a ritmus, a képzelet és az energia, összefügg egymással, s ezek mozgatója az előadóművész, aki az alkotás aktusának forrása és komplex eszköze” – vallja a művész. A március 25. és 27. között meghirdetett budapesti tréning során alkalmazott gyakorlatok a mozgás és a képzelet szerves összekapcsolódásának és integrációjának keresésére koncentrálnak, valamint elősegítik a partner és a csoport közös dinamikájának kialakulását.
Alicja Bral művészeti menedzser is részt vesz a tréningen, aki 2016. óta dramaturgként dolgozik együtt Grzegorz Brallal, valamint a Song of the Goat társulat zeneszerzővel, Maciej Rychłyvel. 2008. és 2013. között a Gdański Shakespeare Színházzal dolgozott együtt, ezután a Shakespeare „off” színpadot koordinálta. 2005–2008. között három éven át a Balti-tengeri Kulturális Központtal való együttműködés keretében társalkotója volt a Gdański Kortárs Táncszínpadnak (DanceDesk.pl).
A workshop szervezője a Sarolta Kulturális és Közéleti Tér, melynek célja, hogy két különböző világban – a művészetben és a politikában/gazdaságban – alkotó embereknek nyújtson találkozási pontot, programokat, közösséget. Egyedülálló módon kíván lehetőséget teremteni a különböző művészeti ágakat képviselő alkotók, valamint a művészeten kívüli területekről érkező szakemberek találkozásához; teret biztosít olyan kapcsolódásoknak, amelyek a mindennapokban talán sosem történnének meg, holott érezhetően nagy az igény arra, hogy eltérő világok megismerjék egymást. A Sarolta Kulturális és Közéleti Tér kiemelten fontosnak tartja a művészeti nevelést, valamint a magyar művészeti élet nemzetközi kapcsolatainak erősítését.
A workshopot követően március 27-én 18 órától szakmai beszélgetés Grzegorz Bral lengyel rendezővel, valamint meghívott magyar vendégekkel és partnerekkel. A beszélgetés ingyenes.
A szakmai beszélgetés helyszíne: Budapesti Lengyel Intézet, 1065 Budapest, Nagymező u. 15.