Egy megosztó mozgalom, vajon mi lesz a vége? Avagy “29-én nem leszek suliban.”

Orbán Mia 2016. feb. 28. 0 0

A konfliktus alapvetően a pedagógusok és a kormány között alakult ki már évekkel ezelőtt. Tanítani nem egyszerű feladat, és ahhoz képest, hogy hol lennénk a tanáraink nélkül, korántsem kapják meg a nekik járó megbecsülést. Ez mind a fizetéseikben (ami már másik problémákat is felvet..), mind az őket szabályzó jogszabályokban (munkájukról portfólit kell adniuk és rendszeresen ellenőrizve van) megmutatkozik.

Forrás: http://alfahir.hu/ma_nem_megyek_suliba

Forrás: http://alfahir.hu/ma_nem_megyek_suliba

 

A pedagógusokat érő kellemetlenségeken kívül magát az oktatás minőségét is rengetegen kritizálják. A diákok feje tele van tömve olyan dolgokkal, amiket majd az életük során nem fognak semmire sem felhasználni, és mindez szigorúan számon is van kérve. Sokan felteszik a kérdést: mire jó ez?

16 éves korig kötelező iskolába járni. Ez idő alatt általában a 8 általános sikerül elvégezni mindenkinek. Innen lehet továbblépni. Van, aki már itt el tudja dönteni, hogy minek szeretne tanulni, és ez alapján (na jó, persze vannak más tényezők is, mint például a tanulmányi átlag, ami már megint egy másik kérdést vet fel) léphet tovább szakmát adó iskolába, vagy gimnáziumban. Az általános iskolai tananyag szerintem bőven az általános műveltség részét képzi, ezzel talán még nem érdemes vitatkozni. A szakképzőkben a diákok elsajátítják a szakmához szükséges tudást, és utána irány dolgozni. Ez egy gimiben nem így megy. Ott bizony vannak olyan tárgyak, amiket nem lesznek szükségesek a jövőbeli foglalkozáshoz. Gimnáziumba azok mennek, akik valamilyen felsőoktatási intézményben szeretnénak majd továbbtanulni és azokhoz a szakmákhoz, amikhez ilyen hosszadalmas úton lehet eljutni, bizony mélyebb és szerteágazóbb tudás szükséges.

Forrás: http://24.hu/belfold/2016/02/22/nem-leszek-suliban-terkep-keszult-a-tiltakozo-iskolakrol/

Forrás: http://24.hu/belfold/2016/02/22/nem-leszek-suliban-terkep-keszult-a-tiltakozo-iskolakrol/

 

Jártam olyan osztályba, ahol hetente egyszer kilenc, kétszer nyolc és kétszer hét óránk volt, amik után mehettünk vissza a kollégiumba, ahol még heti 15 kötelező óra volt előírva. A mostani iskolám 11. osztályában már nem ez a helyzet. Talán azt mondanám, hogy hetente négy óra az, ami nem szükséges.

De mihez is szükségesek ezek? Na igen.. A bemagolt tények többségét nem fogjuk életünkben egyszer sem elővenni, sőt, ha szükség is lenne rájuk, nem tudnánk felidézni. Én úgy gondolom, a tudás hatalom. Szeretek tudni. Ez ahhoz kell, hogy megértsem az engem körülvevő világot, és átlássam azt. Így tudok rácsodálkozni a dolgokra és így tudom igazán élvezni őket. És személy szerint, egész jól elvagyok a rendszerben. Viszont látom a hibáit.

A tanároknak nagyobb önállóságot kellene adni, a diákoknak több szabadidőt, a kerettantervet a szükséges mennyiségre csökkenteni, a testnevelés órák minőségét emelni, a pénzügyeket rendbe tenni. Ezért álltunk ki a kockás ingeinkkel és ezért fogunk most hétfőn a hiányzásunkkal.

Ha nem jelzünk sehogyan, mondván, hogy nem fog semmin változtatni, meg sem adjuk az esélyt a változásra. És hogy ezt épp a gyereken keresztül tegyük meg? Mindenki cselekedjen saját belátása és érdekei szerint.

Categories: 5PERC